צריכה אורגנית חכמה

אם הגעת לכאן, כנראה שמעניין אותך לקנות אורגני.

לספק מזון בריא עבור המשפחה והקרובים שלך.

לשמור על הסביבה ועל האדמה לדורות הבאים.

הפער שאנחנו חושבים שעומד בינינו לבין תזונה אורגנית, נובע כמעט תמיד ממרכיב אחד – המחיר. 

המוצר האורגני יקר מהקונבנציונלי מסיבות רבות. ההשקעה בתשומות, כוח אדם ועלויות פיקוח לטיפוח בריאות העובדים, הצרכנים, והמערכת האקולוגית בכל שרשרת אספקת המזון, תוך ייצור מזון בריא ואמין מהשדה ועד הצלחת, מייקרות את המוצר הסופי. זיכרו כי בעולם בו אנו חיים, מחיר זול עשוי להעיד כי מישהו לאורך הדרך, או אפילו אתם, משלמים את המחיר הנלווה בפגיעה בבריאות ובסביבה.

ביוני 2023 סקרנו ברשתות השיווק את מחירי 10 הפירות והירקות האורגנים המובילים במכר מול מקביליהם הקונבנציונלים, ומצאנו כי המוצר האורגני יקר בממוצע רק ב-34%. על ידי צרכנות נבונה אפשר (ומומלץ) להכניס מוצרים אורגניים רבים לתזונה שלך ושל המשפחה שלך, ואף להשאיר את סל הקניה במחיר דומה. 

ניסחנו עבורך טיפים לצרכנות אורגנית נבונה

01

לרכוש תוצרת עונתית

גידול ירקות בעונתם (עגבנייה בקיץ, חסה בחורף) דורש מהחקלאי, המשווק והקמעונאי שימוש מופחת במשאבים - פחות אנרגיה לבקרת אקלים, קירור, שינוע. המחיר לצרכן נמוך יותר, הפירות והירקות טריים יותר, וסביר יותר שתאכלו תוצרת מקומית ולא מיובאת.

02

להפחית בזבוז מזון במרחב הביתי

לפי דו"ח של ארגון לקט ישראל משנת 2020, 56% מבזבוז המזון מתרחש בשלב הצריכה הביתית או המוסדית. המעבר לתזונה אורגנית, או אורגנית ברובה, מעלה את המודעות לבזבוז מזון: לראיה, במטבחים של תכנית הזנה ציבורית בדנמרק בה הטמיעו תזונה אורגנית הפחיתו 50% מבזבוז בהגשה ובשאריות מזון. כשמשקיעים בקנייה, מבזבזים פחות.

03

לקנות מקומי, ישירות מהחקלאי והיצרן

שרשרת אספקת המזון והמעבר של מוצרים מיד-ליד מייקרת את המוצר הסופי. קנייה ישירה מורידה את המחיר לצרכן, משאירה רווח גדול יותר בידי החקלאי והיצרן, מספקת לכם תוצרת טרייה יותר, ומחזקת את הקהילה והמסחר המקומי. איפה אפשר לקנות? פנו למפת האתר שלנו 

04

לקנות בצעדים קטנים

1. אין תקציב לסל אורגני מלא? אפשר להתחיל במוצרים עם פער מחיר קטן, ועם אלו בעלי סבירות גבוה יותר להמצאות שאריות חומרי הדברה במוצר הקונבנציונלי המקביל. 

2. להפחית במוצרים מעובדים ומוצרים החי: משרד הבריאות ממליץ באופן רשמי להפחית צריכת מוצרים מהחי ומוצרים מעובדים. בנוסף ליתרונות הבריאותיים, הפחתה זו מוזילה את סל הקניות ומפנה מקום בכיס לעוד מוצרים אורגניים.

05

רכישות קטנות ותכופות

משום שהירקות והפירות האורגניים לא מטופלים בכימיקלים אחרי הקטיף, הם עשויים להחזיק פחות זמן מעמד באחסון. חלקם נשטפים במים בלבד וחלקם מוגשים לצרכן ישר מהשדה, ולכן מומלץ לרכוש באופן תדיר את הכמות הנדרשת, או להזמין סל קבוע שיגיע עד הבית אחת לשבוע. 

06

שחררו ממודל היופי

החקלאות הקונבנציונלית הרגילה אותנו למודל יופי שלא מחובר לטבע האמיתי של הפרי או הירק. תפוח עץ, למשל, לא נקטף מהעץ מבריק ונוצץ - הוא הופך לכזה בעזרת ציפוי כימי דמוי פלסטיק רווי בחומרי הדברה. עגבניה שאינה מוזנת בהורמונים כימיים היא לעיתים קטנה יותר. הירקות האורגנים מוגשים בצורתם הטבעית והנקיה בלי טיפולים כימיים בשלב הגידול ובלי ציפויי פלסטיק בבית האריזה, והם יפים מאוד בדיוק כמו שהטבע התכוון.

זכרו כי העלות האמיתית של ייצור וצריכת מוצרים קונבנציונלים גדולה משמעותית מפער המחירים מול המוצר האורגני. ההשלכות להתמודדות עם הנזקים הסביבתיים והבריאותיים של מערכת המזון מתגלגלות אליכם הצרכנים וכנטל על משרדי החקלאות, הבריאות, הרווחה והגנת הסביבה – ועל הדורות הבאים.

כשאתם קונים אורגני- אתם קונים בריאות, שמירה על הסביבה, ואחריות לקיימות אמיתית למען הדורות הבאים.

כיף שבחרת לשמור איתנו על קשר ולקבל עדכונים מעניינים בכל מה שקשור לעולם האורגני; מפגשים, סיורים, תכנים, מאמרים ופוסטים חדשים
דילוג לתוכן